emmaceciilia

Alla inlägg under april 2011

Av Emma - 22 april 2011 17:39




 


Hej på er!

Imorron är de påskafton, och idag är de långfredag.. De märks!

Shit va den här dagen har gått segt :o Va hem till farmor vid 1 ungefär

och åt påskmat och träffade lite släkt. Va där i 4 timmar typ, och jag

va så rastlös att jag höll på att dö, och snuset låg hemma (y) great!


Haha just ja, jag fick en låda av min faster med familj, och så sa

Sofi (min kusin) att jag skulle va försiktig och öppna sakta så att "den"

inte trillade ut :'o Och på pappret som fanns med i påsen så läste jag

"Herrman".. Jag blev typ skiträdd och trodde att dom lagt i ett djur, typ

en gräshoppa eller någonting. Sen när jag öppnade burken så fanns där en

smörja, bara en smörja som såg ut som snor. Jag fattade ingenting som

vanligt, så dom sa åt mig att läsa HELA pappret. Då stod de att de va en

surdeg som hette Herrman, sen fanns de instruktioner om hur man ska

sköta om honom. Haha! Han ska röras om, matas med mjöl,mjölk och socker

lite då och då. Sen efter en vecka så ska man baka honom i ugnen, så han blir

en god kaka :) Tyckte de va lite småkul faktiskt, jag som va så rädd för att

titta vad som fanns i burken! Ni får väl en bild på honom sen när han är klar :)


Ska ut och övningsköra lite senare tror jag, om pappa blir klar med

balkongen nån gång.. Sen kanske jag ska hem till Matildas pappas gård

på landet ute i Sundbo och sova där tills på söndag med henne :) Skulle

va rätt skönt att komma bort lite, trots att jag inte gillar landet. Men

det är ju så tyst och fridfullt.. Sen kan man bara sitta nere vid vattnet,

tända en brasa och grilla marshmallows ^^ Mys!


Kram på er!   





 


 

Av Emma - 21 april 2011 23:08




 

"I got ice in my veins
blood in my eye
hate in my heart
love in my mind
I seen nights full of pain
days of the same
you keep the sunshine
save me the rain"



 




 




  

Av Emma - 21 april 2011 16:35




 


Hej på er :)

Kom precis hem! Har varit i Norberg med Matilda och hennes mamma,

dom skulle klippa sig så jag följde också med ^^ Skapligt sugen jag blev

på att klippa mig nu, börjar få så långt och tråkigt hår.. Kanske ska ta

och klippa till själv, så svårt kan de väl ändå inte va. Eller? ;)

Sov ju hos Matilda i natt, kollade på bb, Wall-e, och battle Los Angeles!

Rätt bra filmer faktisk, wall-e är ju så söt (a) Sen idag när vi vaknade

så kollade vi lite mer film, sen spelade vi c.o.d, hon hade fastnat på ett

ställe så fick hjälpa henne :o Finfint gick de! Orkar inte skriva så mycke mer,

skittrött är jag! Vaknade av att Quila (hennes katt) stod och trampade mig

på magen, så lät henne fortsätta, men hon slutade aldrig. Haha :p

Ska ta en dusch och lägga mig i soffan en stund nu, kommer säkert somna (y)


Ha de bra   






 


  

Av Emma - 20 april 2011 17:24




 


Hejsan   

Har precis kommit hem från farmor & farfar, va där och tvättade

lite vinterdäck med pappa, och snackade lite skit med farmor så klart :)

Hon får mig alltid att skratta, de är så skönt.. Innan de så va Jonna hem

till mig en stund, hon åker till sin far i Stockholm idag så hon ville

träffas en snabbis innan de :) Satt och tittade på massa sjuka klipp från

årets bb, kan ju inte låta bli att skratta åt idioterna! ;) Så slänger in några

klipp i slutet sen.. Senare så ska jag hem till Matilda, blir kvar där över

natten också :) Tror jag ska ta med mig kameran också, så får se om

vi hittar på nåt skoj med den, lär väl märkas! Nu är min kebabrulle på

G, så ska mumsa i mig den och packa ihop lite sovgrejer.

 

Ha de mys!

 

 


 

Några höjdpunkter från bb!




 





 



 





 


  

Av Emma - 19 april 2011 20:05




 


Hallelåja!

Har hunnit med rätt mycke idag ;) Va ut och mötte Robin,Jakob och

Jonna runt 2 nån gång.. Vi gjorde väl allt och ingenting kan man säga.

Nej men vi drog till ica och köpte glass, sen satt vi utanför Jonnas

place och snackade bara. Underbart väder är de! :) Gillas.


Sen kom Matilda hem till mig och hälsade på, och hon hade med

sin en jättefin tårta! Åh så glad jag blev :') Hon tyckte så synd

om mig på grund av en dröm hon berättade om tidigare, så därför

så hade hon köpt den. Kan man bli sötare?



 

 



 

Nu har hon precis åkt hem, så ja, vad gör man nu då?

Vet i alla fall att jag ska titta på bb lite senare.. Känner

mig så rastlös, men verkar inte hända ett smack idag. Fast en

varm dusch låter ju lockande i alla fall, så får bli så! 

Ha de bra   






 

   

Av Emma - 18 april 2011 20:30




 


Ibland är de så tomt när du inte är här.

Och jag saknar dig som bara den <3



 


 





 


 

Av Emma - 18 april 2011 14:22




 


Hejsan :)

Idag känner jag mig seg, segare än vanligt (a) Vaknade av att

dom började klippa gräset utanför, älskart! Men de är ju faktiskt ett

vårtecken också :) Hade tänkt att göra lite nytta idag, typ städa

rummet och så, kan ju behövas! Sen så tänker jag bara mysa i soffan

med massa te och godis. Börjar känna mig bättre från förkylningen nu igen :)


Måste berätta om en jääätteäcklig grej som pappas kompis berättade om

igår också. För er som bor i Fagersta så kan jag ju råda er om att inte

äta på "Carlos" nå mer.. De va så att en bekant till honom hade käkat

kebabtallrik där, och hittat en SKALBAGGE i kebabköttet :'o

Höll på att dö när jag hörde de, tur att de inte va jag som hittade den.

Jag hade lätt spytt på en gång, hur hamnade den där liksom?


Kan ju tipsa om "My dear addiction" för er som gillar metal, så jävla bra!

Ha de bra   



 





 

  

Av Emma - 17 april 2011 15:15




 


Hallå   

Härligt väder idag också, yay! Ska snart ut och möta Jonna

nånstans och bara njuta :) Ha en bra dag allihopa!



 



 

Bild från power meet förra året!




 



 

Om mig


Hej på er!
Emma heter jag.
Jag är 18 år och bor i lilla Fagersta. I den här bloggen kommer ni få läsa om mitt vardags liv, mina tankar och lite allt möjligt! Släng gärna in en kommentar om ni känner för det, och va inte rädda för att ställa frågor! :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Vänner

Skriv nåt i min gästbok :)


Ovido - Quiz & Flashcards