emmaceciilia

Alla inlägg under december 2011

Av Emma - 13 december 2011 17:06


 



Hej på er!

Nu va de ett tag sen igen.. Hade tänkt skriva lite igår, men då kom nåt i vägen! Minns inte vad, men jag har för mig att jag och pappa skulle se nån film..


Aja, har väl inte hänt så mycke sen senast jag skrev, tror jag. Helgen va helt underbar, både underhållande, rolig och väldigt mysig!   Handlade sista julklappen i fredags, och jag hittade precis de jag tänkt till min förvånan! Så nu är jag nöjd med vad jag köpt till alla.. Blev fest hos Amanda sen på kvällen, fick med mig babe också så han sov här sen. Lördagen va väldigt lugn, gjorde typ ingenting, de man brukar göra efter en kväll då alkohol varit inblandad kan man väl säga   Åkte över till Avesta sen på kvällen och sov där, mys!


Dagarna innan jullovet rullar på, känns hur skönt som helst att veta att man snart ska få va hemma och gnugga geniknölarna lite.. Skolan är ju faktiskt väääldigt dryg enligt mig, även fast jag inte går nån direkt "plugglinje".. Känns även helt galet att de snart är nytt år också, känns inte som att de va allt för längesedan man firade in de här?! Hoppas att de blir lyckat i år i alla fall, blev ju en hemsk vändning för mig förra året.. Men de ska jag inte prata om nu. De här nyåret ska bli awesome, de bästa någonsin   


Har hunnit varit över till Avesta en sväng idag för att titta på present till faster som fyller år på söndag.. Somnade i bilen på vägen hem, så kan väl säga att jag är lite trött, hehe.. Men nu ska jag ta en varm dusch, sen pilla i mig lite mat!

Ha de bra!

 

 



 


 

Av Emma - 8 december 2011 17:50



 


Hejsan!

Åh så skönt med torsdag, då vet man att de bara är en dags slit kvar   Och sen så har ju jag världens bästa fredagar, slutar redan före 12!


Har inte så mycke att skriva idag tror jag.. Brist på fantasi, och inte har jag gjort nåt heller   Men imorron blir de i alla fall en sväng till Västerås direkt efter skolan. Prio ett är att hitta en julklapp åt babe, tror faktiskt att jag vet vad jag ska köpa, om jag hittar vill säga.. Sen efter de så får jag nog lov att stressa arslet av mig en aning, har inte bestämt mig om jag parta eller inte! Men om de blir så, ja då blir de att stoppa en raket där bak. Fast ja, inte bokstavligt talat då..


Nu är de myskläder och musik som gäller. Puss och kram

 

  


 

 

Av Emma - 7 december 2011 15:55


 


Hejsanhejsan!

Nu har jag fått vila upp mig lite efter skolan, så nu är de dags för att göra lite nytta. Ska baka lite åt mormor idag, en bråkdel av de hon ville ha till julafton. Så jag ska alldeles strax åka till Ica och handla grejer till de! Fick även ett sms tidigare om att paketet från Ellos kommit fram, så de ska jag hämta ut också   Lika bra att slå in klapparna på en gång också så att ingen kan smygkika, hehe..


Men nu har jag inte tid att skriva en massa här, så kanske blir ett inlägg lite senare! Puss och kram

 


(Btw, fick syn på att Mange Makers gjort ännu en låt.. "Jul hos Mange", kom igen, räcker de inte snart?)

 

 


 

Av Emma - 6 december 2011 22:32


 


Satt och klickade runt bland massa klipp på youtube..

Och så hittade jag tre små pojkar som uppträdde på Ellen Show med att dansa, tror att de är popping eller något liknande? Så jävla grymma alltså, och så himla charmiga! Dom är max 8 år eller nåt sånt också, vilket gör saken ännu sjukare   Ni måste titta, annars missar ni nåt! Och när jag ändå hittade massa andra väldigt begåvade ungar så kan jag väl lägga upp dom klippen också..

Är dom inte grymma så säg?


 


 






 

Av Emma - 6 december 2011 20:04



 


Så där ja, då va håret på plats igen!

Blev dock lite kortare den här gången eftersom att de behövde fräschas till lite. Men jag är nöjd i alla fall, slipper känna mig så naken nu   Och fan så generös hon va, bjussade på en halvtimmes jobb plus klippningen då! De tackar jag för   Slänger in en bild också då, syns stooor skillnad på tjockleken i alla fall.. Och inte ens alla slingor gick åt.


 

 



Måste städa undan lite skit från sängen ser jag, kläder och jag vet inte vad.. Men ha de bra!

 

 

 

 

  

Av Emma - 6 december 2011 16:06


  


 


Hej allihopa!

Alla som brukade läsa har säkert slutat, eftersom att jag inte uppdaterat på vääldigt länge.. Men de får jag ta, de va väl skit samma egentligen   Jag är ju inte precis "wannabe Kissie" som jag kan tycka att en del andra är, startar bloggbråk åt höger och vänster osv.. No names   


Men i alla fall, de har väl hänt lite sen senast.. Men inget som är värt att nämna här! Så jag börjar väl om från och med nu och skriver lite om dagen istället. Hade endast en lektion idag, skridskor/hockey. Tänk er mig köttandes på isen, ojoj.. Nej då, men de va faktiskt kul, jag gillar ju hockey   Blev bortskämd hemma hos mormor och morfar efter de med lite mat och prat, trevligt.. Sen fick jag uppdrag att hjälpa mormor med lite tilltugg till julafton, typ 4 saker jag ska hinna göra eller så!! Men vad gör man inte för lilla mormor   


Nu sitter jag bara och väntar på att klockan ska ticka, ska sätta om mitt löshår idag! Tog ur de igår, och fy fasiken säger jag bara.. Höll på i cirka 2 timmar, och inte nog med de så satt limmet kvar i håret efter de, så fick dra och slita.. Ont gjorde de   Känner mig även som en nakenhund utan allt hår nu, riktigt ugly.. Blä! Men snart så blir de ändring på de. Tänkte slänga in en bild på resultatet nu eftersom att jag helt glömde bort de förra gången. Så här ser ni hur de ser ut NU.


 


 

Och håret som ska i då, cirka 100 slingor och tjockt som en hästman.. Love it!




Bloggar väl ikväll igen, så ska jag visa skillnaden på håret också. Puss på er!

 




 


 

Om mig


Hej på er!
Emma heter jag.
Jag är 18 år och bor i lilla Fagersta. I den här bloggen kommer ni få läsa om mitt vardags liv, mina tankar och lite allt möjligt! Släng gärna in en kommentar om ni känner för det, och va inte rädda för att ställa frågor! :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Vänner

Skriv nåt i min gästbok :)


Ovido - Quiz & Flashcards