emmaceciilia

Alla inlägg under januari 2012

Av Emma - 11 januari 2012 15:05


 



Hejsan!

Haha, rubriken lät inte så passande va?   Men så är de i alla fall.. Gick till gymmet med therese efter skolan idag igen, slutade redan vid 12 så.. Körde på lite hårdare än igår, och de börjar kännas i musklerna nu kan jag säga! Öm i magen och låren, fiiint.. Sen när jag kom hem idag så tog jag en dusch och åt lite mat, sen fick jag för mig att göra en kladdkaka! Den blev precis klar, så jag hoppas på att mamma blir lite glad när hon kommer hem också   Gillar att överraska folk..


Hittade förresten några skäl till varför just vi tjejer ska styrketräna, rätt många saker jag inte visste faktiskt! Kom och tänka på de idag när jag satt och cyklade, massa stora biffiga karar som inte ser riktigt kloka ut, och en skitbiffig tjej också   Varför överdriva med att träna enbart för att få superstora muskler? Men i alla fall:

Styrketräning är faktiskt en effektivare fettförbränning.

De ökar ämnesomsättningen, du ökar alltså kaloriförbränningen under tiden då du vilar genom att styrketräna.

Man får en mycke snyggare kroppshållning.

Du minskar risken för hjärt- och kärlsjukdomar.

Och tydligen så minskar man risken för att  bli deprimerad!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Av Emma - 10 januari 2012 20:39



 


Kan verkligen inte sluta lyssna på den här låten, så himla underbar   

 

 

 

 

 


 

 

Av Emma - 10 januari 2012 18:58

  


 



Hej på er!

Fuskat lite med bloggen nu igen, men jag har inte orkat skriva faktiskt.. Varit ganska mycke i helgen osv, mycke bra saker!   Och dåliga iofs.. Fick reda på att Jonna råkat ut för en bilolycka i söndags, och helvete va rädd jag blev.. Såg framför mig hur allt va blodigt osv, uschusch, inge kul alls! Men de gick bra för henne, och de är jag mer än glad över! Min sork   


Spenderade söndagen och måndagen hemma hos älskling, jätteskönt verkligen.. Bestämde även att vi ska köpa biljetter till Rockstad Falun 2012 typ nästa månad eller så! Gissa om jag är glad?   Hihi! Kommer bli awesome!



 

Första dagen i skolan idag efter lovet också, va väl okej, men ändå tråkigare än jag kom ihåg.. Tur att Therese finns där och lättar upp stämningen och allt, lite flummig som jag! Gick till gymmet med henne efter skolan också och pumpade på lite, plus att jag gick hem i kylan! Duktig jag   Sen så syndade jag med pepparkakor när jag kom hem.. Men jag är ju trots allt inte ute efter att gå ner i vikt, vill bara bygga muskler, och därför tillåter jag mig själv att vara onyttig.


Men nu ska jag sluta skriva här och röra mig mot badrummet.. Tänkte lägga på en ansiktsmask, sen fila naglarna och fixa fransk manikyr. Ha de bra!

 

 

 

 

 

 

Av Emma - 8 januari 2012 16:26




 


Hejsan..

Sitter och deppar över att de snart är skola igen, bara två dagar kvar nu ju   Men that's life.. Vårterminen går ju faktiskt riktigt fort ändå!


Har hunnit varit till mormor och morfar idag, hämtat lim till ett handtag jag råkade rycka loss igår.. Alltid jag som ska förstöra   Men nu hoppas jag på att de ska gå att laga iaf.. Va ju bara till frysen som tur va, hade ju varit värre om de va bilen, hehe.. Sen åkte vi till farmor också och kollade läget, fick lite kaffe också, trevligt trevligt.. Ska väl hjälpa pappa med maten lite nu tänkte jag, sen så får vi se om jag tar mig till Avesta eller inte. Hoppas på de!


Ger er favvolåten just nu, pussen.

 

 




 



 

.

Av Emma - 7 januari 2012 17:41



 


"When you feel all alone
And the world has turned its back on you
You feel like the walls are closing in on you
It's hard to find relief and people can be so cold
When darkness is upon your door
And you feel that you can't take anymore"

 

 

 

 


 

 

 


Av Emma - 7 januari 2012 16:24



 


Hej på er..

Urk vilken dålig dag de här är, tänker inte göra nånting. Allt är grått, och jag känner mig svagast i världen.. Orkar knappt äta?

Fast jag tänker inte tycka synd om mig själv för de, så jag skriver om nåt annat istället!


Gick ju som sagt och hälsade på Jonna och André igår, spelade lite monopol, tog nåt glas och snackade skit bara.. De är så himla skönt att bara få vara ibland! Kom hem rätt sent på natten, så är skapligt seg idag.. Hade väl tänkt göra en äppelpaj åtminstone, så himla sugen på de. Sen kanske ringa hit Jonna, kan nog bli chill som dom fräna människorna säger   Enligt mig så är de ett av dom mest irriterande orden någonsin, men de är en annan sak..


Åååååååh mitt huve.. Mat och sömnbrist, fuck yeah.. En riktig alien. Men hej på er!

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Av Emma - 6 januari 2012 18:04



 


Hej på er totts!

Ja, vad gör man när de absolut inte finns nånting att göra? Jag har haft så jävla tråkigt de här lovet, så de finns inte.. Usch! Men ja, blir monopol kväll idag i alla fall, känns tusen gånger bättre än detta   Sitter och väntar på mat också, magen kurrar..


Hittade förresten en vääääldigt gammal bild, typ från 7an? Haha så himla söta   Men de jag la märke till först va hur många extrakilon jag hade där till skillnad från nu? Bredvid mig ligger Jonna, sen är de typ Chrille (amandas gamla flamma) och den lysande saken är Nadia.. Vi va ihopväxta förut typ.


 

 


Så är de! Nu ska jag kissa, i fall ni ville veta   Puss på er

 

 

 

 

 

 

Av Emma - 5 januari 2012 16:23


 



Go' dag!

Kom hem rätt sent i natt, så jag va ju typ klarvaken och kunde absolut inte sova.. Så jag låg länge i sängen idag igen, typ till närmare 1 tror jag? Fast vad gör de när jag ändå inte har nåt att göra   


Satt mig i soffan och tittade på sex and the city i säkert två timmar.. De va väl skönt de, men nu är de däremot inte skönt någonstans! Sitter och svettas som en gris, så jag ska väl ta en dusch och fräscha till mig lite snart. Ska bokstavligen lera in mitt ansikte också, skitbra ansiktsmask som rengör på djupet.. Och de står att den innehåller lera och mineraler från döda havet, de niii   


Ha en bra dag!

 

 

 

 

 

 

Om mig


Hej på er!
Emma heter jag.
Jag är 18 år och bor i lilla Fagersta. I den här bloggen kommer ni få läsa om mitt vardags liv, mina tankar och lite allt möjligt! Släng gärna in en kommentar om ni känner för det, och va inte rädda för att ställa frågor! :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Vänner

Skriv nåt i min gästbok :)


Ovido - Quiz & Flashcards