emmaceciilia

Alla inlägg den 20 oktober 2011

.

Av Emma - 20 oktober 2011 22:26


 


Jag kan inte låta bli att tänka tillbaka, även fast jag vet att de bryter ner mig.

Jag kan inte hjälpa att jag saknar de, och inte heller att jag inte kan släppa de.

Jag säger att jag inte bryr mig, men de gör jag ju egentligen..

 

Hoppet om en förbättring börjar försvinna, och snart är de nog helt borta.

Varför ändra på något nu, när du redan låtit allt gå så långt?

 

Jag trodde att dina ord va sanna, så sanna dom bara kunde bli.

Men jag antar att jag hade väldigt fel..

Jag behövde dig då, och jag behöver dig nu, mer än någonsin.

 

Jag saknar dig.

 



 

  

Av Emma - 20 oktober 2011 16:41


 

"Jag är en vampyr, jag suger och spyr"


Haha, texten kan ju iofs misstolkas, men de är ju faktiskt en gammal låt   

Men som sagt, jag bestämde mig för att testa vampyrtänderna jag beställde från shock eftersom att de inte verkade fullt så enkelt i beskrivningen.. Varmt som fan va de när man skulle forma den där genomskinliga massan kan jag ju säga! Men de blev rätt bra tyckte jag, ser faktiskt verkligt ut. De ända dåliga va väl att massan blev vit när den stelnade, och de syns ju ganska bra upp emot tandköttet.. Fast å andra sidan, vem ska kolla där? 


 

 





 

Av Emma - 20 oktober 2011 13:31


 


Tänkte att de kanske skulle va kul att berätta lite om mig själv för omväxlingens skull?

Sen så är de väl en ursäkt också, bara för att jag ska ha nåt att göra.. 

  

 

_____________________________



 
1. Hur gammal är du om fem år?
22
 
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Mamma
 
3. Hur lång är du?
162 cm. Lång va?
 
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
The book of Eli tror jag att den hette..
 
5. Vem ringde du senast?
De minns jag inte, möjligtvis pappa.
 
6. Vem ringde dig senast?
Morfar.
 
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Haha, för rörigt för att skriva. Men jag och Robin pratar om hur man roar ungar ;)
 
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
De beror alldeles på hur viktigt de är och vem de handlar om.
 
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Inget av de, dom är förlovade.
 
10. När såg du senast din mamma?
För en kvart sen kanske.
 
11. Vilken ögonfärg har du?
Brun.
 
12. När vaknade du i dag?
Klockan 7.
 
13. Vilken är din favoritjulsång?
Last christmas - Wham!
 
14. Vilken är din favoritplats?
Finns många, men stranden med en stjärnklar himmel slår de mesta.
 
15. Vilken plats föredrar du minst?
Soptippen. Värsta stanken man kan känna..
 
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Förhoppningsvis så bor jag tillsammans med Robin, och om jag får välja, varken i Fagersta eller Avesta.
 
17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Jag trodde att de fanns någon i mitt rum som stod och tittade på mig.
 
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Igår när mamma frågade om jag hade koll på vad som hände i filmen så svarade jag "jojag?!" istället för "jag jo?!", och de skrattade vi åt typ resten av kvällen.. Allt för att jag va så inne i att svara på ett sms,så typiskt mig.
 
19. Hur stor är din säng?
160.
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Stationär, men jag vill mer än gärna ha en bärbar också.
 
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Aldrig helt naken, de går inte.
 
22. Hur många kuddar har du i sängen?
6 st, fast 3 av dom är bara prydnads kuddar.
 
23. Hur många landskap har du bott i?
Ett, och de är Västmanland.
 
24. Vilka städer har du bott i?
Haha bara Fagersta..
 
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Skönast är att tassa runt med strumpor inomhus.
 
26. Är du social?
Ja de tycker jag. Men jag kan bli väldigt blyg om de är mycke människor runt omkring mig.
 
27. Vilken är din favoritglass?
Magnum Dubble Caramel, men den finns ju typ inte längre.. Buu!
 
28. Vilken är din favoritefterrätt?
De står nog mellan kladdkaka och mormors ananaspaj!
 
29. Tycker du om kinamat?
Nej fy fasen..
 
30. Tycker du om kaffe?
Yes, de är fint de. Fast utan mjölk är de usch.
 
 
 
 
 
Av Emma - 20 oktober 2011 12:35


 


Ja, hej på er.

Skulle ju egentligen va i skolan idag, men så blev de inte.. Skulle tydligen hålla på i bygghallen hela dagen, ta bort massa grejer och måla antar jag, och de skulle nog antagligen inte min kropp klara av just nu! Sömnbrist, plus att nacken och axlarna fortfarande värker..


Men ja, blir väl en mysdag idag också   Tror att jag kollade på typ 4 filmer igår, plus tv. Stackars mamma är också hemma idag, tror hon har feber! Så vi ska väl säkert kika på några filmer idag också, har ju laddat ner några av dom nya Irene Huss filmerna. Såg första igår, och den va hur bra som helst i alla fall!

Nu blir de en varm dusch, sen ska jag nog äta lite av hallonpajen jag bakade igår,nom!   


 



Hur kan du begära så mycke av mig?

När ska du förstå att jag inte bryr mig längre?

Du har gjort ditt val,, och får fan stå på egna ben nu.


 


Om mig


Hej på er!
Emma heter jag.
Jag är 18 år och bor i lilla Fagersta. I den här bloggen kommer ni få läsa om mitt vardags liv, mina tankar och lite allt möjligt! Släng gärna in en kommentar om ni känner för det, och va inte rädda för att ställa frågor! :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Vänner

Skriv nåt i min gästbok :)


Ovido - Quiz & Flashcards