emmaceciilia

Alla inlägg under augusti 2011

Av Emma - 15 augusti 2011 18:57



 


Åh så skönt att va hemma igen säger jag.. Man blir fan trött av att springa

runt i affärer och leta   Men nu fick jag tag på de jag behövde!


Eftersom att efterlängtade skolan börjar snart så lär man ju börja finurla

på de, och då kom jag fram till att jag verkligen behöver ett par nya

och bekväma skor.. Senast jag köpte skor som va till för att träna i så gick

jag typ bara efter utseendet. Bra va? Haha, så typiskt mig.. Så nu tittade jag efter

ett par riktigt vettiga skor! Frågade t.o.m om vilka som kunde rekomenderas,

så nu vore de väl fan om dom inte är sköna ;) Hittade även ett par vanliga sneakers

att mysa runt med nu i höst, hur snygg färg som helst, jag bara älskar dom (a)

Sen så hittade jag sista grejen till babe som jag tänkt köpa ett tag nu, men inte

kunnat göra.. Så de va ju bra de. Fast vad de är kan jag ju inte skriva här ;) Höhö.

Slänger upp några bilder nu, sen ska jag fixa ett skönt fotbad tänkte jag..

Man glömmer faktiskt bort att ta hand om fossingarna :o Men puss på er!

 



 

Body butter+body lotion "sweet pea" 189 kr (tror jag) från Body Shop

 


  

Nya träningsskorna Nike, 999 kr (Fick av pappa )

 


 

Sneakers, Adidas 799 kr 490 kr. Fick förresten med ett par lila snören

som matchar till sulan, schysst va? ;)

 

 

 



 

 

Av Emma - 15 augusti 2011 10:05



 


Tror att de heter så på tyska? Haha och jag som läst de i 3 år och dessutom

fick ett mvg..   


Sitter här vid datan och dricker iskall o'boy jag, allt för att bli pigg :) Ska väl

börja gå mot centralen om typ 20 min tror jag.. Så tills dess så är de musik

som gäller! Skriver förhoppningsvis när jag kommit hem igen, puss!

 

 

 

 

 
 


 

Av Emma - 14 augusti 2011 21:55


 


Hej allihopa!


Ja, jag lever   Har bara inte hunnit med att skriva idag, vaknade jääättesent :(

Nej men jag sov hos älskling i natt, och de brukar bli rätt sent då.. Senare

än vad jag är van vid i alla fall, och då sover jag ju självklart längre.. Kom hem

runt 5 tror jag, och då kom mormor och morfar och hälsade på en stund. Sen

efter de så kom Jonna hit. Så idag har de varit fullt upp hela dagen :)


Imorron så tar jag och mamma tåget till v-ås, så ska väl gå upp i tid då hade

jag tänkt ;) Ska köpa träningsskor + byxor.. Vad jag vet i alla fall, sen får

vi se vad jag hittar, är ju rätt lätt att handla nu när de är rea överallt, eller vad

säger ni? Ska förmodligen ringa sjukan imorron också och försöka få tid där

eftersom att jag mår väldigt konstigt. Vissa dagar kan jag må hur bra som helst,

nästa dag så kan jag inte äta nånting utan att må piss osv.. Och så kan jag inte

ha de, känns som att jag misshandlar min hälsa rätt rejält kan jag ju säga :(

Men nog om de, nu ska jag koka lite te och fixa en smörgås eller två!


Sov så gott   








 

 

Av Emma - 13 augusti 2011 13:13



 


Hej på er!


Alltså jag vet inte vad som hände igår.. Va ju som sagt hemma hos farmor

och fixade med deras trädgård, och de började klia så fruktansvärt på benen

rätt som de va :o Tänkte väl inte mer på de, men när jag kommit hem igen

så började vristerna svälla på mig! Trodde att de skulle bli bättre över natten,

men icke då. Nu är de nästan värre tycker jag :( Varma och svullna, känns

nästan som att dom är redo att explodera! Nej då, men jag försöker kyla ner

dom med aloe vera gel, funkar sissodär. Måste ha blivit biten eller nåt..


Nog om de! :) Idag kommer min älskade Robin hit och äter mat, så jag ska

väl inte göra mycke annat än att vänta på de. Fast jag hade tänkt sola

lite på balkongen en stund, känns som att de är viktigt att snappa upp så

mycke man kan av den sista sommarvärmen! Jag tycker att de är hur

trist som helst att den snart är borta :( Jag är verkligen ingen männisla som

är gjort för kyla, usch! Men nej, nu ska jag sluta skriva här och dra på mig

bikinin ;) Ha en underbar dag, puss

 

 

 



 

 

 

Av Emma - 12 augusti 2011 11:07

  


 


Haha, inte ofta jag är uppe så här tidigt när jag är ledig   

Men nu ska jag iväg och leka lite bonde med bror min! Skriver sen :)

 


 






 

 

Av Emma - 11 augusti 2011 17:57



 


Nån mer än jag som bara älskar Maria Montazami?

Tycker hon är så himla gullig med sina egna ordspråk och allt va de är, haha!   



 








 


 

Av Emma - 11 augusti 2011 17:29



 


Hallelåja   


Vet att klockan är mycke, men jag har knappt varit hemma nåt idag känns

de som! Har i alla fall inte rört datan så.. Åkte hem till farmor med Simon och

pappa en stund efter att pappa kom från jobbet. Fikade lite och så, garvade

en hel del också så klart.. Går inte att göra annat när farmor är i närheten ;)

Jag och Simon fick även ett litet uppdrag till imorron, farfar orkar inte riktigt

göra allt som borde göras i trädgården, så de ska vi dit och fixa imorron!

Typ kapa grenar från deras gigantiska äppelträd, rensa bort allt ogräs i deras

potatisland, snygga till plattorna som är omringade av gräs.. Sen kanske klippa

gräset, jag vet inte riktigt. Men mycke jobb blir de ^^


Tror jag ska slappa resten av eftermiddagen, och kanske gå ut en sväng

ikväll om vädret håller i sig :) Tycker de är väldigt skönt att gå ute på

kvällarna, men de kanske är för att jag tycker om mörkret mer än ljusa dan ;)

Puss & kram





 


 

Av Emma - 10 augusti 2011 22:04


 


 

Mitt älskade lampträd.. Är den inte mysig?    Särskilt nu när de börjar bli

lite mörkare om kvällarna..


Kom hem från mormor och morfar för cirka en timme sen..

Pratade massa som vanligt, sen mumsade jag i mig glass och mormors

hemgjorda hjortronsylt till, huuur gott som helst vill jag lova  


Tror jag ska börja kika på The simple life nu en stund innan jag lägger mig

och sussar. Känns som en bra idé! Sweet dreams

 

 

 

 

 



  


                 

Om mig


Hej på er!
Emma heter jag.
Jag är 18 år och bor i lilla Fagersta. I den här bloggen kommer ni få läsa om mitt vardags liv, mina tankar och lite allt möjligt! Släng gärna in en kommentar om ni känner för det, och va inte rädda för att ställa frågor! :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Vänner

Skriv nåt i min gästbok :)


Ovido - Quiz & Flashcards