emmaceciilia

Alla inlägg under februari 2012

Av Emma - 20 februari 2012 12:22


 



Hallå!

Hade inte tid att skriva igår när jag kom hem, så de kommer lite babbel nu..

Big brother 2012 började ju igår på 11an, så de kunde jag ju absolut inte missa   De sjukaste de här året måste jag säga är att hon den där Hanna Widerstedt ska va med.. Ni måste ha sett nån av hennes youtubeklipp? Helt störd är hon.. Sen så ska tyligen en gravid tjej vara med, och FÖDA i tv! Tycker rätt synd om ungen faktiskt, de är ju inte direkt nån trygg miljö om man säger så   


Lördagen och söndagen spenderade jag hos babe i Avesta, mys va de! Och presenterna gillade han också, så de va ju ännu bättre   Men nu har jag inte tid att skriva så mycke mer, sitter ju faktiskt i skolan och ska ha svenska   


Puss!

 

 

 

 

 

 


 

 

Av Emma - 18 februari 2012 13:28



 


Hejheeej!

Nu har jag hunnit käka frukost, duscha, fixa i ordning mig och packat ner lite grejer! Känner mig ovanligt speedad och pigg idag, stackars bubbis   Skämt åsido, jag ska va snäll mot honom när han är sjuk!


Ska in på ica och kompletera med en liten sak till alla fjärtans dag presenten också, va nånting jag kom på igår kväll.. Så jag ska väl kila iväg om typ 20 min eller nåt! Och tills dess så ska jag nog sätta mig vid mamma och umgås lite med henne en stund   Snöar och blåser gör de också, och inte så lite heller.. Önskar att jag slapp ge mig ut i de vädret!


Heppåre!




 





 

Av Emma - 17 februari 2012 21:55



 


Sitter här och lyssnar på typ.. fjortisdunk? Haha vad är de för fel på mig   

Men jag hittade på en låt som fick mig att tänka tillbaka som fan.. Galet vad en låt kan göra.

Blir nog natti för mig snart, ska upp och fixa lite imorron innan jag åker till Avesta. Hade  tänkt ta 14:23 bussen så jag är där relativt tidigt i alla fall. Och Robin har gått och blivit dunderförkyld, mindre kul då!   


God natt i alla fall.



"Ett sms från dig ger mig en känsla jag inte trodde fanns.

Du är den enda för denna känsla,

har aldrig nånginsin kommit upp för någon annan förut.


Ska aldrig lämna,

ska bara längta.

Snälla, låt aldrig denna stund ta slut.


Då du ser på mig, och då jag ser på dig

är den som att världen stannar till.

För när jag är hos dig, och när du är hos mig

vill jag bara vara i dina armar.


Du får mig falla handlöst ner,

och de är nåt som alla ser.

Låt mig bara falla lite mer.

För jag älskar denna känsla,

ja jag älskar denna känsla.


Att se ditt namn på min display när jag vaknar är nog de bästa,

men de värsta är att jag saknar din röst så fort du lägger på,

din värme varje gång du går..


Jag önskar att jag fick dig att förstå,

du är den enda.

För denna känsla har aldrig nånsin kommit upp för någon annan förut.


Ska aldrig lämna,

ska bara längta.

Snälla, låt aldrig denna stund ta slut."






 



 

Av Emma - 17 februari 2012 19:11


 



Bara för att jag har brist på annat att göra så tänker jag svara på några såna här nödvändiga frågor (vilket jag aldrig gjort tidigare här på bloggen). Så allt för illa är de ju inte, ni kanske lär er nåt nytt?   


 


SKULLE DU HELLRE...
1. Pierca näsan eller tungan?
- Eftersom att jag redan har piercing i tungan så lär jag väl säga näsan!

2. Vara seriös eller rolig? - Rolig helt klart.
3. Dricka röd eller grön mjölk? - Grrrön.
4. Brinna upp eller drunkna? - Drunka! Fatta smärtan av att brinna upp, oouch..
5. Umgås med dina fiender eller föräldrar? - Dum fråga, föräldrar!


SVARA ÄRLIGT...
1. Tycker du om någon? - Oja, min Robin. Och vänner/familjen så klart!
2. Sol eller måne? - Båda, men ja... Måne tror jag.
3. Vinter eller höst? - Höst.
4. Vänster eller höger? - Höger.
5. Soligt eller regn? - Soligt!

6. Vaniljglass eller chokladglass? - Vanilj tror jag.. Fast choklad är också gott om de är med sås!


OM DIG...
1. Hur mycket är klockan just nu? - 19:23
2. Fullständigt namn? - Emma Cecilia Forsgren
3. Vart vill du bo? - Göteborg är väldigt fint.. Fast jag vet inte riktigt.
4. Hur många barn vill du ha? - 1.. Kanske 2, vem vet.

5. Vill du gifta dig? - Självklart, fast de är nåt jag bara kommer  göra en gång i livet.
6. Rullar du spagettin eller skär? - Rullar
7. Har du ätit sushi? - Nej fy katten..
8. Favoritglass? - Melon är awesome!
9. Hur många olika flingor har du i skåpet? - En sort tror jag.. Fast de är typ mer fras, kommer inte på vad de heter.
10. Humör? - Uttråkad och lite småirriterad.


HAR DU DE SENASTE 24 TIMMARNA...
1. Pussat någon? - Nej
2. Sjungit? Ja de gör jag rätt ofta.
3. Blivit kramad? - Jajamen.
4. Känt dig fånig? - Nej faktiskt inte
5. Saknat någon? - Ja
6. Dansat galet? - Haha nej, men de kommer snart!

7. Klippt håret? - Nej!
8. Gråtit? - Nej, men nära var jag när jag tittade på nåt missbrukar program.

9. Ljugit? - Nej.
10. Blivit kysst? - Nej


GREJER...
1. Har du någonsin blivit jagad av polisen? - Det har nog hänt
2. Har du hund? - Nej

3. Tycker du att du är attraktiv? - Hahaaa nej de kan jag väl inte säga att jag gör.
4. Sover du helst själv eller med någon? - Med någon.

5. Tror du på spöken? - Tror inte, jag vet att dom finns! Fast de låter bättre att säga andar/övernaturliga saker.





 




 

Av Emma - 17 februari 2012 17:01



 


Hej igen.

Mina fredagsplaner gick åt skogen, så vad ska jag göra nu då   Have nooooo idea..

Har absolut ingen lust att festa, så de är ju uteslutet. Men de känns som att dom flesta tänker göra de ikväll, så vad gör man? Tror jag ska höra med Matilda vad hon gör ikväll, de va längesen man träffade den tösen   Annars får jag väl helt enkelt ha filmkväll med mamma eller nåt, hon kan behöva lite sällskap eftersom att pappa ändå inte är hemma!


Puss puss


 

 

 

 

 


 

 

Av Emma - 17 februari 2012 12:45



 


Hallå!

Happ, då va de fredag. Awesome!

Stannade hemma idag också, men känner att jag vill göra nåt ikväll.. Älskling har inte vaknat än tror jag, han har i alla fall inte svarat så jag vet inte hur de blir med att åka dit! Men pratar med Maandie också, så får se om de blir nåt med henne eller nå   Annars får jag helt enkelt ge mig ut på äventyr..


Tror att pappas homie kommer hit snart, så ska väl kanske snacka lite skit med dom.. Sen måste jag städa lite på mitt rum, ser förjävligt ut! Men ha en bra helg.




 





 

Av Emma - 16 februari 2012 16:24


 



Hej på er.

Sitter och snorar för fullt här.. Förkyld igen, wonderful   Eller jag håller på att bli de skulle jag tro.

Stannade ju hemma idag, och kom inte upp från sängen förrän 11 eller nå sånt tror jag.. Åt lite frukost och tittade på What's your number med mami. Sen efter de så har jag inte gjort nånting typ, bara legat i soffan och vilat. Hoppas att jag orkar gå iväg till skolan imorron, för att sitta hemma är nog bland de tråkigaste som finns!


Men imorron är de fredag i alla fall och helg. De är ju inte helt fel   Åker väl till Avesta imorron eller på lördag, vet inte riktigt än! Och nu så ska jag nog tappa upp lite vatten i badkaret och mysa ner mig där ett tag, är en liten fryslort idag.. Men ha de bra.
 





 




Av Emma - 15 februari 2012 22:19


 



Kan inte bestämma mig för vad som är rätt, vad som i överhuvudtaget känns rätt..

Ska jag, eller ska jag inte? Du har tagit första steget, nu är de min tur.

Antar att de är nu eller aldrig.


 


De verkar inte som att jag tänker bli nå piggare, så jag blir hemma från skolan imorron också.. What's wrong with me? Behöver väl inte va nå fel så, men de är så himla trist att inte få va frisk nån gång! Varit så här fram och tillbaka rätt länge nu ju   

Blir sängen och musik nu, god natt.






 


  

Om mig


Hej på er!
Emma heter jag.
Jag är 18 år och bor i lilla Fagersta. I den här bloggen kommer ni få läsa om mitt vardags liv, mina tankar och lite allt möjligt! Släng gärna in en kommentar om ni känner för det, och va inte rädda för att ställa frågor! :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Vänner

Skriv nåt i min gästbok :)


Ovido - Quiz & Flashcards